Testimoni Pengguna Cen-D

Testimoni Pelanggan

Posted on Leave a comment

PROMOSI ULANG TAHUN MPR KE 15 TAHUN

Assalamualaikum w.b.t

Sempena meraikan Ulang Tahun MPR Ke 15 Tahun yang bakal tiba, pihak HQ berbesar hati ingin menjalankan PROMOSI ULANG TAHUN MPR KE 15 TAHUN 🎉🎉🎉

⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇
Tarikh Berlangsung :
01 OKTOBER 2023-31 OKTOBER 2023

Terbuka untuk SEMUA pelanggan MPR!

🔥 MPR HD RM347
🔥 MPR EXTRA RM247
🔥 MPR STD RM219

Jangan lepaskan peluang keemasan ini untuk mendapatkan penjimatan berganda bersama MPR 😍

PM SEKARANG UNTUK BERTANYA DAN TEMPAH ‼

Posted on

MPR Fuelsaver – KEHEBATAN SEPERTI PECUTAN CHEETAH

SIAPA LAGI YANG MAHUKAN KEHEBATAN SEPERTI PECUTAN CHEETAH YANG MENSASARKAN MANGSANYA!!! PANTAS! TEPAT! MEMUASKAN!
.
PKPP 10 Jun dah boleh Balik kampung!! YEAYYYYYY!!! ALHAMDULILLAH..
.
Tak sabar dah ni nak balik kampung, nak sambung raya nak jumpa mak dan ayah dkat kampungg.. Allahu RINDUNYAAA!!!
.
Rindu nak bakar lemang, buat ketupat, kacau dodol sama-sama dengan family.. nak masak rendang sama-sama.. WAHHHH tak sabarnya rasaa..
.
Aduhhhh!! terkena pulak musim buah-buahan sekarang nii.. lagi la membuakk2 rasa nak balik kampung ni!!
.
Sebut je buah apa nak, MANGGIS, CEMPEDAK, RAMBUTAN, LANGSAT, DURIAN, PERGHHH!! kena-kena dapat pulak durian D40, durian batu kurau pulakkk..
.
UISHHH jangannn, selagi tak sampai kampung, x lena tido aku dibuatnya.. bayangkan musim la ni nak apa ja kat kampung semua ada weyhhh!!
.
Bagi siapa yang ada dusun tu lagi seronok, sampai kampung ja x ingat penat dah aihhh.. Lahap dulu apa ada depan mata! HEHEH
.
kalau yang xda dusun pon xpa … waktu jalan balik sebelum nak sampai rumah .. berderek gerai-geraii buahhh.. Tersusun indahhh ja!!
.
Apa lagiiii… singgah beli sat, sampai rumah ja… pakat BALUNNN!! la makan anak beranak.. HEHEH
.
Dulu selalu balik guna jalan kampung ja , bukan apa.. sebab kalau ikot jalan highway rasa kerdil sangat.. semua kereta laju-lajuuu…
Aku??? Hurmmm duduk line kanan je.. nak memotong ikot jalan kiri pon takuttt…
.
Aku bukan apa.. cuma aku sendri pon tak yakin dengan kereta aku tu, dengan pickup pon slow, nk memotong pon berattt je..
.
Sebelum ni kami balik kampung pada waktu malam ja, sebab kalau waktu siangg, aircond kereta masalah dan tak sejuk, jadi agak tidak selesa kalau balik di waktu siang.
.
Tapi.. sekarang aku bersyukur sangat, tak sangka dengan bantuan Satu gadjet kecik ni segalanya berubah!.
.
ALHAMDULILLAH.. waktu balik kerja aku terdengar tentang satu GADJET PENJIMATAN MINYAK ni dekat RADIO IKIM, katanya daripada sebuah syarikat 100% Bumiputera, aku pon mula mengkaji tentang gadjet MPR Fuelsaver ni!
.
Mula-mula jujur aku cakap, aku mmg x percaya dengan apa yang aku nampak, tapi aku cuba juga sebab produk ni, sebab syarikat ada tawarkan pemulangan wang 100% kalau kita x dapat seperti yg dijanjikan..
.
Nak dijadikan cerita, YA! memang aku cuba dan ALHAMDULILLAH… semua masalah yang aku hadapi pada kereta aku dah TAKDA!!
.
AJAIBBB dan PELIKK!, betullah apa yang dijanjikan.. kesan pertama yang aku rasa, bila start enjin kereta.. aku mula hidupkan AIRCOND, WAHHH!! dah terasa sejuk!
.
Bawa kereta pula, rasa macam baru lepas servis ja.. rasa ringan dan pickup pon makin cepat,.. xda dah bila kita tekan minyak.. tersengukkk dulu.. baru nk gerak!
.
Jadi lepas aku guna MPR Fuelsaver ni, aku balik kampung xkisah dah kalau waktu siang hari sbb aircond pon dah sejuk, kalau masuk highway dah x takut dah nak memotong di line kanan.. bawak kereta pon rasa SMOOTH ja, dan RINGAN!!.
.
Walaupun jalan jauh! minyak x terasa kurang banyak!.. nampak PENJIMATANYA kat situ!..
.
Kalau korang pon nak rasa?? korang boleh KLIK link di bawah sekarang.
.

Alat Jimat Minyak MPR Fuel Saver IIS Technology 2020 – Max Power Revolution

.
INGATTT!! Buat pilihan yang bijak agar kita tidak RUGI BESAR!!

Posted on

Bagaimana Melindungi Timing Belt Kereta Anda Supaya Tahan Lama?

Pertamanya, apakah itu Timing belt atau dikenali sebagai tali sawat dan kenapa ia begitu penting bagi enjin kereta anda?

Pada dasarnya ia adalah tali –  biasanya getah dengan gentian tegangan tinggi – yang menyelaraskan gerakan putaran aci engkol (crankshaft) dan aci sesondol (camshaft) di dalam enjin supaya injap terbuka dan ditutup  pada waktu yang tepat semasa pengambilan setiap silinder dan lejang keluaran (strok ekzos), agar enjin kenderaan boleh bergerak. Dengan kata lainnya, tali sawat dapat memastikan aci engkol dan aci sesondol dalam enjin kereta berfungsi dengan baik.

Ini adalah bahagian yang rumit dalam enjin, jika tali sawat rosak, enjin tidak akan berfungsi lagi. Sebenarnya ini adalah senario kes terbaik.
Bagi sesetengah enjin, satu atau lebih injap mungkin akan tersekat apabila tali sawat putus, sementara piston akan bergerak ke atas dengan kuat, menembusi injap terbuka.

Oleh itu, enjin anda mungkin akan mengalami beberapa injap dan piston yang pecah. Lebih buruk lagi ialah enjin mungkin rosak sama sekali. Ini berlaku jika injap dan rod menekan penutup enjin, manakala piston boleh pecah kerana aci engkol bengkok dan patah.

Semua ini, boleh mengakibatkan kesan buruk dan membebankan jika tali sawat rosak. Disebabkan itulah, pemilik kereta disyorkan untuk menukar tali sawat mereka pada selang masa yang tetap bagi mengelakkan kerosakan dan kemerosotan.

Memandangkan penukaran tali sawat tidak dapat dielakkan, terdapat cara untuk melindunginya supaya ia boleh tahan lebih lama, sehingga mengurangkan keperluan penggantian yang kerap. Perkara paling penting dalam kehidupan, kuncinya adalah penyelenggaraan.

Untuk tali sawat, sebenarnya hanya memerlukan beberapa semburan WD-40® Specialist™ Automotive Belt Dressing. Ia menembusi gentian tali sawat untuk memberi kelenturan dan fleksibiliti, serta membantu mengelakkan ia berbunyi dan mudah tergelincir.

Untuk menggunakannya, hidupkan enjin terlebih dahulu. Kemudian ambil botol WD-40® Specialist™ Automotive Belt Dressing bersama straw kuning yang tersedia dan goncang sebelum menyembur produk ini secara perlahan pada permukaan dalam tali sawat – berdekatan takal terkecil atau paling tinggi. Elakkan menyembur secara terus ke arah takal.

Kemudian, biarkan enjin hidup beberapa minit supaya set terbabit dapat dibersihkan. Penyelesaian ini boleh diulang semula jika perlu.

Langkah mudah ini adalah cara yang diperlukan untuk memastikan tali sawat anda tahan lebih lama.

 

Kami di MPR percaya bahawa penjagaan kereta yang baik dan bijak ialah kunci kepada keselamatan di jalan raya. Oleh itu, untuk memudahkan proses servis dan penyelenggaraan ringan kepada pengguna kereta, MPR telah memperkenalkan konsep “Perkhidmatan Servis Kereta di Mana Sahaja” dengan hanya satu cara!

Anda nak tahu satu benda tak??? saya nak kongsi kepada anda satu benda yang boleh menjimatkan duit sehingga RM1K setahun!!

BERITA BAIKKK!!!

BERITA BAIKKK!!!

MPR sedang mengadakan promosi TERHEBAT sempena TEKNOLOGI TERBARU pada MPR HD iaitu INTELLIGENT STABILIZING SYSTEM (ISS)

Nak tahu?? Klik link di bawah!